|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
Problem? Det löser vi!
Panasonic Nordics luftvärmepumpar har idag en extremt låg felprocent men ibland är oturen framme och värmepumpen fungerar inte som den ska. Vissa problem av lättare karaktär, som att göra rent filter eller byta en givare eller fläktmotor, kan den händige lösa själv medan andra problem kräver felsökning av tekniker på plats.
Tänk på detta innan du ringer oss
Panasonics luftvärmepumpar är utrustade med en så kallad självdiagnosfunktion som innebär att värmepumpen själv vet vad "sjukdomssymptomet" är och visar detta som en felkod i fjärrkontrollen.
När en sådan kod finns lagrad stannar värmepumpen och timerlampan på inomhusdelen börjar blinka. Utför då följande steg innan du kontaktar oss:
1. Lokalisera "CHECK-knappen" på din fjärrkontroll.
2. Tryck ner "CHECK" samtidigt som du riktar fjärrkontrollen mot inomusdelen tills du hör ett pipande ljud. Informationen i displayen försvinner då antingen helt eller så visas bara två streck.
3. Använd "pilknapparna" för timerinställning för att bläddra igenom felkoderna som visas i displayen. För varje gång du trycker pil upp eller pil ner visas en ny felkod samtidigt som ett pip hörs. När den felkod som gäller din anläggning visas piper det fyra eller fem gånger.
4. Notera felkoden (en bokstav följd av två siffror). Stäng av din värmepump med "OFF" på fjärrkontrollen.
5.
Ring oss på 031-788 45 60 för rådgivning.
Inga prisöverraskningar
När du anlitar oss har du full kontroll på kostnaderna. Vi tar 1200 kr inkl. moms för en felsökning – och gör inga reparationer eller byten av delar utan att informera och komma överens om kostnaden i förväg. I priset ingår resa med totalt 5 mil. För längre resor debiteras 50 kr per mil som överstiger de 5 som ingår i priset. |
|
|
|
|
|
|
|